CONCURS D’AJUDES “Càtedra Enric Soler i Godes” PER A ACTIVITATS
D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EDUCATIVA
Amb el propòsit
d’estimular aquelles activitats que ajuden a la construcció i promoció d’una
escola valenciana amb esperit renovador, la Fundació
“Càtedra Enric Soler i Godes” convoca
el CONCURS D’AJUDES “Càtedra Enric Soler
i Godes” per a activitats d’investigació i innovació educativa.
Aquesta
convocatòria està orientada a promoure en el món de l’ensenyament uns àmbits de
treball i reflexió que servesquen per a la necessària renovació pedagògica, amb
especial presència del valencià alhora que vol ser una ajuda a totes aquelles
persones que s’esforcen en la recerca d’una escola cada vegada més lliure, i
per tant més crítica; més participativa, i per tant més democràtica; més
integradora, i per tant més solidària; i més arrelada al medi, i per tant més
valenciana; per a la qual cosa s’estipulen les següents:
BASES
PRIMERA. La Fundació
“Càtedra Enric Soler i Godes” convoca
el concurs d’ajudes PER a projectes
d’investigació i innovació educativa”, que consisteix en la concessió d’ajudes
econòmiques, dotades amb una quantia
no superior a 160 euros, destinades al finançament de les despeses
originades en la realització d’activitats
acollides a la convocatòria. La
Fundació destinarà a tal fi la quantitat màxima de 4000
euros.
SEGONA. Aquestes activitats
es duran a terme al llarg dels dos
darrers trimestres del curs escolar actual o el primer del curs escolar
2019-2020 / des del moment de la concessió de l’ajuda fins al mes de novembre
del 2019.
TERCERA. Podrà
participar en aquesta convocatòria qualsevol persona o entitat educativa de les comarques de Castelló /la Comunitat Valenciana;
de manera preferent, els membres de la comunitat educativa
(professorat, pares i mares, i alumnat coordinat per algun professor o
professora) de centres docents corresponents als nivells d’ensenyament no
universitari.
QUARTA. El termini
de presentació de sol·licituds finalitzarà el 31 de març de 2018.
CINQUENA. Les
sol·licituds s’hauran de presentar, personalment o per correu, a:
Fundació “Càtedra Enric Soler i Godes”
Campus
de Borriol. Edifici B. Baix
Universitat
Jaume I
Castelló
de la Plana
Correu
electrònic: catedrasolerigodes@gmail.com
Tel
964729076 Fax 964729077
SISENA. Les activitats per a les quals se
sol·licita l’ajuda corresponent hauran de vincular-se al camp de la lectura i l’escriptura, el multilingüisme, l’ús de les
noves tecnologies de la llengua, la literatura i l’espectacle musical o
audiovisual, l’assistència a activitats externes, i el coneixement del medi.
Tractant-se d’una modalitat incorporada per primera
vagada en el Concurs, es consideren “activitats” aquelles que tenen la
centralitat en un dia determinat o en acció concreta. A títol d’exemple, les
següents: activitat vinculada al Dia del Llibre o sant Jordi (presència
d’escriptors o escriptores a l’aula, lectura col·lectiva d’obres, escriptura
col·lectiva, participació en activitat social...); o bé, assistència a congrés
o activitat de recerca i/o presentació de treballs vinculats temàticament a la
convocatòria; o bé, realització d’una acció o activitat en l’àmbit de l’edició,
l’espectacle musical o audiovisual, el doblatge, o l’ús de les noves tecnologies
de la llengua; o bé activitats d’inclusió del valencià en la vida del centre; o
bé activitats de coneixement del medi urbà o rural; o bé participació en les
activitats organitzades o promogues per la FCESG o Escola Valenciana i institucions
conveniades...
Especialment, es tindran en compte aquells projectes i
activitats més vinculats al plantejament dels valors de les tècniques Freinet,
i del paper de la llengua a l’escola, i de la producció de textos, de la
lectura i l’escriptura, de la literatura infantojuvenil, i de l’ús de les noves
tecnologies de la llengua i la literatura, vinculades a tals línies de treball
del mestre Soler Godes, i d’aquesta Fundació.
I en tot cas, la
característica comuna de les activitats seleccionades serà l’aportació d’elements
que ajuden a la construcció i promoció d’una escola valenciana amb esperit
renovador.
SETENA.
Juntament amb la sol·licitud
per participar en aquesta convocatòria, que inclourà les dades individuals i/o
del centre escolar de les persones sol·licitants, caldrà adjuntar una breu
descripció de l’activitat a realitzar, que contindrà, si més no: la
contextualització del treball, la descripció dels objectius finals i/o parcials
de l’activitat, el pla de treball, els recursos disponibles, les necessitats
pressupostàries i la proposta d’avaluació del projecte. A més de presentar la
sol·licitud amb originals impresos, els participants l’acompanyaran del seu
suport informàtic (CD).
VUITENA. Les
persones coordinadores de cada activitat
es comprometen a lliurar la memòria final de la tasca realitzada, en acabar immediatament aquesta,
així com els resultats assolits, que variaran en funció de la naturalesa del
treball, materials elaborats, resultats
o ressò de les activitats etc...
NOVENA. La Comissió de Selecció,
integrada pels membres del Consell Acadèmic de la Fundació, comunicarà
personalment als interessats les activitats objecte d’ajuda, en un termini d’un mes després de
finalitzar el de la convocatòria.
DESENA. A les activitats seleccionades, se’ls assignarà
la dotació econòmica sencera, de la qual podran disposar en rebre la Fundació l’informe
d’haver-se realitzat.
ONZENA. Les
despeses generades en la realització del projecte hauran de ser justificades
documentalment. A més a més, si el projecte està realitzat des de l’àmbit d’un
centre docent o de qualsevol entitat, aquesta documentació haurà de reflectir,
necessàriament, el vist-i-plau de l’equip directiu o de la junta directiva
corresponent.
DOTZENA. El Consell
Acadèmic de la Fundació
podrà proposar, en un moment posterior, l’edició, la divulgació a través de la
nostra pàgina web o la difusió dels resultats dels treballs, si la qualitat i
l’interès del contingut així ho aconsella.
TRETZENA. Com a
criteris de selecció es tindran en compte:
- Adequació entre
els objectius proposats i les finalitats d’aquesta convocatòria, exposades en
la introducció.
- Interés de la
proposta.
- Novetat dels
àmbits triats.
- Justificació de
la necessitat d’ajuda econòmica.
- Possibilitat
d’incidència en els projectes educatius dels centres docents respectius.
- Nombre de
participants.
CATORZENA.
L’enviament de les sol·licituds comporta l’acceptació d’aquestes bases.
Qualsevol qüestió no prevista en elles serà resolta per la Comissió de Selecció.
Castelló
de la Plana, 15 de setembre del 2018
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada